+31 6 45 89 09 63
BUDGETBEHEER
Een budget vertelt ons wat we niet kunnen betalen,
maar het weerhoudt ons er niet van om het te kopen.

Budgetbeheer wordt ook wel inkomensbeheer genoemd.
Maar wat is dat precies en welke rechten en plichten heb je?
Met budgetbeheer geef je je geldzaken (voor een deel) vrijwillig uit handen.
De budgetbeheerder moet ervoor zorgen dat er
balans komt in je inkomen en uitgaven.
Jijzelf blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het inkomen.
Is er geen inkomen dan kan de budgetbeheerder zijn werk niet doen.
Als er veranderingen zijn in je inkomen dan moet je dat direct melden.
Ontvang je post dan verwachten we dat je dit direct naar ons doorstuurt.
Of upload in je dossier.
Met een volmacht (budgetbeheerovereenkomst) geef je toestemming aan de beheerder om diversen zaken voor je te regelen.
Er wordt een beheerrekening, (leefgeld rekening en spaarrekening) geopend.
Als dit geregeld is dan worden de instanties waar jij mee te maken hebt
aangeschreven zodat de post naar ons toekomt.
Aan de hand van jou afschriften van 3 maanden terug wordt een budgetplan gemaakt.
Op dit budgetplan staan jou inkomsten, vaste lasten en variabele lasten
zodat het zichtbaar wordt of het in balans is.
Zoniet? Dan bespreken we met je waar aanpassingen nodig zijn.
Daarnaast kan je 24/7 inloggen in je dossier om te zien wat er allemaal gebeurd.
Hier kunnen we documenten voor je klaarzetten als deze belangrijk zijn om te weten en
ook kan jij hier post uploaden die je toch nog ontvangen hebt.
Budgetbeheer heeft 2 pakketten, Basis en Compleet.
Via dit formulier meld je je aan.
Als er achterstanden zijn maken we dit inzichtelijk en kunnen eenvoudige afspraken maken met de instanties, wordt het te ingewikkeld of blijken de schulden problematisch te zijn dan helpen we je met de aanmelding bij de gemeente voor Schuldhulpverlening.
Hiervoor betaal je niets extra's.
Meer over de tarieven lees je hier.